söndag 1 februari 2009

Söndag


Igår var vi och käkade på "Bröderna Olsson" här på Söder. Där serveras ALLT med vitlök och då menar jag verkligen allt. De har vitlöksöl, vitlöksvodka, vitlökskaffe, vitlök doppat i choklad, vitlöksbrownie och självklart var all mat med vitlök också. Jag käkade köttbullar med vitlök, därtill vitlöksmos, vitlökslingon och vitlöksgurka. Jag kan erkänna att jag ä'r något trött på vitlök nu och mådde till och med lite illa efter all vitlök. Men det var ju klart kul att testa! Vi skulle egentligen äta fläskfilé med vitlökssmör ikväll men det har jag ändrat, istället blir det fläskfilégryta.


Sune har det också bra (såkklart). Vi var ute och kastade pinne länge imorse. Sune gnyr av lycka när han får springa med pinnen. Sune är rätt sjuk... precis när Anders skulle ner och hämta tvätten försökte han locka med Sune, Sune vägrade och gick och "gömde" sig hos mig. När Anders gått tittade Sune på mig som om "matte, jag lämnar dig aaaaaldrig" haha, söt är han! Och väldigt rädd att han ska komma bort tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar