lördag 4 april 2009

Underbara väder!

Gud så fint väder vi har haft de senaste dagarna! Solen skiner och det är riktigt varmt ute, man kan gå ute med enbart en tjock tröja. Jag och Sune satt i parken lite igår och till och med stenen jag satt npå var rätt varm.

Igår kom Anders föräldrar hit, Anders fick ju ett stipendium för hans magisteruppsats så i var i Stadshuset på Handelshögskolans examensceremoni där han tog emot stipendiumet. Ceremonin hölls i Blå Hallen, där även Nobellmiddagen går av stapeln varje år, det var mycket högtidligt. Efteråt gick vi och åt plankstek, så himla gott var det! När vi gick hem vid åtta-tiden var det fortfarande så varmt att man inte frös fast jag bara hade vårjacka och tunn skjorta under.

Idag är det ännu varmare. Anders och hans föräldrar åker båt i skärgården medans jag sitter här med ärldens jäkla cp-hemtenta. Jag HATAR det! Nu skiter jag snart i den och bara lämnar in den, struntar i betyg och allt bara jag får G. Så himla knäppt, hur kan man få en hemtenta när man bara läst kursen i tre dagar? Det är inga enkla frågor heller. Stackars dom som aldrig har pluggat förr, mitt problem är nog snarare att jag ser allt företagsekonomiskt istället för arbetsrättsligt... aja, det får fan bli som det blir nu.

Nu ska jag och Sune ut i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar